Γιατί μειωθήκαν τα likes και η κίνηση στο Facebook
Όπως ίσως έχετε παρατηρήσει μια μείωση στην αλληλεπίδραση των αναρτήσεών σας στο Facebook. Είτε πρόκειται για ιδιώτες, είτε για επαγγελματικές σελίδες, η απήχηση έχει πέσει αισθητά με τους περισσότερους χρήστες να απορούν πού αυτό οφείλεται.
Βάση των πρόσφατων αλλαγών στο Facebook, όταν πλέον δεν αλληλεπιδρούμε με ένα χρήστη με άμεσο τρόπο (like – comment – share) τότε πέφτει η πιθανότητα να προβληθούν οι κινήσεις του στον τοίχο μας. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει βέβαια και με τις επαγγελματικές σελίδες.
Όπως αναφέρει και η επίσημη σελίδα του Facebook ο μέσος όρος των θεμάτων που μπορεί να δει κάποιος στην σελίδα ενημερώσεών του είναι 1.500, με αποτέλεσμα να βλέπει κάποιος όλο και λιγότερες εν τέλει σημαντικές δημοσιεύσεις. (https://www.facebook.com/business/news/).
Με μία ματιά βλέπουμε μια αρκετά αυξανόμενη ροή ειδήσεων την οποία περιορίζει το Facebook βάση αλγορίθμων που βασίζονται στην ποιότητα των δημοσιεύσεων και όχι στην ποσότητα ή στην αντιγραφή ειδήσεων.
Εάν οι σελίδες πλέον δεν πληρώσουν για διαφήμιση τότε δεν μπορούν να προβληθούν σε τόσο μεγάλη κλίμακα, άλλα και αυτές που θα διαθέσουν ένα μικρό κονδύλιο θα προβληθούν δυσανάλογα σε σχέση με μια αντίστοιχη μεγάλη εταιρία που θα διαθέσει ένα σοβαρό κεφάλαιο για την προβολή της.
Ο Derek Muller μας εξηγεί στο ακόλουθο video πως οι περικοπές στο newsfeed, αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του Facebook για δημιουργία εσόδων.